Bestuursupdate #2

12 November 2020 19:22

 Korfbalvereniging Tempo

Hierbij de nieuwe bestuursupdate n.a.v. de bestuursvergadering van begin november. Om maar met de deur in huis te vallen: het is druk, erg druk.

Zo bevindt de voorbereiding van de kantinerenovatie zich in de laatste fase. Dat neemt veel van de beschikbare tijd van de bestuursleden in beslag. Qua werkzaamheden moet  u dan denken aan bijvoorbeeld het definitief maken van de overeenkomst met de gemeente, het tekenen van de hypotheekacte bij de notaris, het sluiten van een overeenkomst met de aannemer en de overleggen met stuurgroep, aannemer en architect om de laatste puntjes op de i te zetten. Al deze zaken moeten ongeveer op hetzelfde moment klaar zijn en dat zorgt ervoor dat het bestuur de afgelopen periode vrijwel dagelijks met elkaar in contact is geweest om zaken door te spreken. We doen dit uiteraard met heel veel plezier en energie, maar in combinatie met de corona perikelen en bijbehorende protocollen maakt dat wel dat we inmiddels letterlijk van een dagelijks bestuur kunnen spreken. Maar… De verbouwing komt stapje bij stapje dichterbij, de kantine is inmiddels vrijwel leeg en eerdaags kan de aannemer daadwerkelijk aan de slag.

 Naast corona en de verbouwing hebben we het natuurlijk ook nog over andere zaken gehad, zo heeft Edwin ons in de afgelopen bestuursvergadering meegenomen door de conceptcijfers van het jaar 2019-2020 en ons bijgepraat over de huidige financiële situatie van de club. Ook werken we met het bestuur aan een update van ons huishoudelijk reglement en ook hier is over gesproken. Meer informatie over het nieuwe huishoudelijk reglement volgt tijdens de komende ledenvergadering.

Uiteraard spreken we elke bestuursvergadering ook over de echte korfbalzaken. We zijn voortdurend bezig om te bekijken op welke manier er binnen Tempo nog wel gekorfbald kan worden. Daarover gaan we ook in gesprek met de managers. Mooi voorbeeld zijn de activiteiten die de TCj ontwikkelt op de zaterdagen voor de huidige periode waarin er geen competitie wordt gespeeld. Aandachtspunt is ook hoe het houden van binding met de leden nu dat niet op een natuurlijke wijze ‘op de club’ gebeurt. We vragen ook de managers en andere verantwoordelijken binnen de club om daar actief mee bezig te zijn. Daarover gesproken: de managers hebben bij de start van dit seizoen een jaarplan opgeleverd. Het zal duidelijk zijn dat die plannen door Corona soms behoorlijk moeten worden bijgesteld. Toch kijken we ook daar wat er wel haalbaar is en evalueren we dat met elkaar.

Als laatste noemen we graag nog het regelen van de zaalhuur. Daar is continue contact over met de gemeente. Het is namelijk van belang dat we onze rechten die we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd qua benodigde zaalruimte voor de komende jaren geborgd kunnen worden. Tegelijkertijd willen we nu, nu we minder uren nodig hebben, niet betalen voor uren die we niet gebruiken. Gelukkig is Inge daar voor ons continue in contact met de gemeente, waarvoor dank. Wel is het zo dat Inge aan haar laatste jaar bezig is en we zoeken dan ook naarstig naar een opvolger. Schroom niet om bij ons te informeren wanneer je interesse hebt!

Al met al is dit een drukke, maar ook boeiende tijd. We verzetten ontzettend veel werk maar daar gaan we als club ook iets heel moois voor terug krijgen. Op dit moment is het voor, onder andere ons als bestuur, even aanpoten en soms blijven er andere zaken dan wat langer liggen dat gewenst. We vertrouwen daarbij op uw begrip.

Hoofdsponsor

Sponsoren