• Van de voorzitter

• Mochten jullie het nog niet weten: aan Corona kun je lang ontsnappen, maar je gaat een keer voor de bijl. Mij gebeurde dat na 2 dagen aanwezigheid op een onderwijsbeurs in Utrecht. Viel me nog niet mee ook, trouwens. Vrij stevige griepachtige verschijnselen en 'een dot watten in de kop' waar je niet scherper van wordt. Buitengewoon slechte timing ook, want het kostte me de geweldige ervaringen van de play-offs. Gelukkig zijn we tegenwoordig extreem goed in streamen, maar toch.

En juist dit jaar stond er veel meer op het spel dan de tussenklasse. Want na 2 jaar Corona mochten we eindelijk weer eens echt een verenging zijn met elkaar. Zouden we dat nog kunnen? Is ons organisatietalent niet verdampt? Hebben we er nog zin in? Het antwoord is eigenlijk best diffuus. Want ja: we kunnen die feestjes zeker nog bouwen. En we blijken ook nog steeds op het juiste moment te kunnen pieken. Wel merk ik dat het behoorlijk sleuren en trekken is om alle vrijwilligers bij elkaar te krijgen voor de organisatie. Dat kost zeer veel tijd en energie voor mensen als Margriet. Of bijvoorbeeld Brian die de bemensing voor de bar moet zien rond te krijgen. Overigens ging dat nooit helemaal vanzelf, maar sinds de opstart na Corona is het er niet eenvoudiger op geworden. Door alle beperkingen zijn  we gek genoeg juist meer gaan genieten van onze vrijheden. Niet meer volledig vastgepind in roostertjes van Tempo. Zelf keuzes maken voor al die andere dingen die je ook leuk vindt. Er bleek ineens een leven naast Tempo te bestaan.

Kortom: een serieus aandachtspunt voor de korte en lange termijn. Ik verwacht overigens dat het samenkomen op ons eigen veld in ons prachtige nieuwe onderkomen, zeker gaat helpen. Maar het allerbelangrijkste is dat ieder lid van Tempo z'n verantwoordelijkheden pakt. Dat geldt overigens in gelijke mate voor ouders van jeugdleden. We hebben helder vastgesteld beleid en dat betekent dat van ieder Tempolid gevraagd wordt om per seizoen zo'n 10 uur vrijwilligerswerk te verrichten. Bij jeugdleden geldt dit voor (een van) de ouders. Kort gezegd is vrijwilliger zijn bij Tempo geen keuze en kun je voor de genoemde 10 uur per seizoen ingezet worden voor allerhande taken als bardiensten, keukendiensten, schoonmaken, steward bij wedstrijden, assisteren bij kaartverkoop enz. Het aangeven van voorkeuren mag uiteraard. Het mooie van deze aanpak: als iedereen z'n bijdrage levert, blijft er bij ieder voldoende tijd over voor al die andere dingen in het leven die ook de moeite waard zijn. Dus: Wordt jouw bijdrage gevraagd? Zeg dan geen nee, maar doe mee!

Los daarvan: we hebben het toch maar weer mooi gefikst met z'n allen. Het KNKV verzint een tussenklasse en ja hoor: Tempo is er direct weer bij. Felicitaties voor het team en iedereen daaromheen. En met alle respect voor anderen: we horen daar ook gewoon te spelen! Omdat we toch bezig waren, dachten we ook nog wel even een Play-Off voor de A1 van Top en KZ te kunnen organiseren. Ook dat tilden we met vereende krachten van de grond. Met grote complimenten van de betreffende ploegen tot gevolg. Alle vrijwilligers die daar hun best voor hebben gedaan: dank. Grote dank. Zonder jullie kunnen we dit niet organiseren. Ik ga niemand passeren, maar noem wel graag een paar voorbeelden zoals  Arie die z'n mooie plekkie op de camping achterlaat om als juryvoorzitter op te treden, Daniëlle die 2x een bus organiseert, Brian die op zondag inkoop regelt en de bar goed bemant, Rodi die op dinsdag nog even een livestream regelt met 1100 kijkers, Emiel die inspringt als DJ, Aad die opdraaft om papierstroken uit het plafond te vissen en de heren van de A en de B die de zaal netjes schoonvegen. En dan heb ik het nog niet gehad over stewards bijvoorbeeld. En al die anderen die deze prachtige evenementen mogelijk hebben gemaakt. Dank, dank, dank!

Dit zo teruglezende kan het vinden van voldoende vrijwilligers nooit een probleem zijn. Want van die vrijwilligersploeg van Tempo, daar wil je gewoon deel van uitmaken! Meedoen zorgt er voor dat je de club nog meer gaat voelen in je systeem. Dat je er nog meer uithaalt. Dat je er nog meer thuisvoelt. Doe je mee?!

Allemaal een bijzonder fijne Pasen gewenst.

Albert-Jan